Lancering van een nieuwe stadspas

De uitdaging
Er valt in Dordrecht met haar rijke historie en brede aanbod veel te ontdekken. De gemeente Dordrecht wil mensen stimuleren om eropuit te gaan, want meedoen met sport, recreatie en cultuur is voor iedereen belangrijk. De Dordtpas is hiertoe de sleutel. Met de Dordtpas kunnen pashouders gratis of met korting meedoen aan allerlei acties en gebruikmaken van voorzieningen in Dordrecht.
Resultaat
Hoe introduceren we een pas die alle Dordtenaren aanspreekt? Naar aanleiding van deze vraag vanuit de gemeente Dordrecht ontwikkelden we de propositie, positionering, merkidentiteit en het volledige digitale ecosysteem van de Dordtpas. Zo zetten we het merk Dordtpas neer en zorgden we voor een succesvolle lancering onder de doelgroepen.


Dordtpas: een pas voor iedereen
We ontwikkelden voor de Dordtpas een stevige positionering als dé pas die aanzet tot ontdekking en leuke dingen doen met elkaar. Met merkwaarden die pasten bij de gemeente Dordrecht en hun stadsmarketing, maar dan in een vlot nieuw jasje.

Dordt in vorm
Dordtenaren zijn trots op hun stad en haar historie. Daarom lieten we de vormen, kleuren en letters die we in de stad zagen terugkomen in de merkidentiteit van Dordtpas. Mooi he, Dordt?

Platform
De website is niet alleen de plek voor inspiratie en een overzicht van alle acties, maar ook voor het kopen, verlengen en cadeau doen van de pas. Via Mijn Dordtpas kunnen pashouders hun paszaken regelen, zien hoeveel ze met hun acties bespaard hebben en eventueel hoeveel tegoed er nog op de pas staat.

Doe de check
Omdat de Dordtpas verschillende doelgroepen aanspreekt, pasten we de bestelflow hierop aan. Via een check kunnen mensen zien of ze in aanmerking komen voor een gratis pas of een pas met tegoed. Daarna worden ze direct de juiste bestelflow ingestuurd.

App
In de app vinden pashouders alle acties bij hen in de buurt. Acties bekijk en filter je per categorie. Favoriete acties vind je de volgende keer makkelijk terug. De app fungeert ook als een digitale pas die gescand kan worden bij de acties. Zo is de pas altijd bij de hand!

Campagne
Met de campagne vertellen we Dordtenaren en andere geïnteresseerden dat de Dordtpas er is! De centrale boodschap “Haal alles uit je stad” zet aan tot ontdekking van musea, sport, eten en drinken, attractieparken, alles!
Social media
Op Facebook en Instagram informeren en inspireren we de fans. Met het laatste nieuws, maar ook met tips en reviews, zodat de Dordtpas top-of-mind blijft en de merkbeleving groeit.
Ready to change things?
