Taking care of care

  • Healthcare
    Een hartje met twee sterke armen

    Resultaat

    Laurens zorg werkt met ruim 6.000 medewerkers aan gezondheid en welzijn van duizenden Rotterdammers. Dit doen zij thuis, in revalidatie of in de laatste levensfase. Een rol die steeds uitdagender wordt door de groeiende vraag en complexiteit van de zorg. Norday helpt Laurens naast het creëren van een future-proof model, met het innoveren van de dienstverlening en ontwerpt processen om daar alle medewerkers bij te betrekken. Dit zet Laurens ook op de kaart als een sterk werkgeversmerk.

    Wat we hebben gedaan

    Positionering, employer branding, het creëren van een toekomstvisie voor thuiszorg, innovatie & designsprints, service design

    Een medewerker van Laurens lacht naar een oude vrouw

    Bijzonder vanzelfsprekend

    Als je tijdelijk of blijvend minder gezond bent, of minder kan, zijn veel normale dingen niet meer zo vanzelfsprekend. De mensen van Laurens zijn bijzonder gedreven en inventief om te zorgen dat wat vanzelfsprekend is, ook vanzelfsprekend blijft. (En dat is dan weer best bijzonder).

    Dit inzicht vormt de basis voor de positionering en merkessentie van Laurens: Bijzonder vanzelfsprekend. Deze dient samen met nieuwe leidende principes als een sturend instrument voor de strategie.

    Designsprints

    De positionering komt onder meer tot uiting door innovatie van de klantervaring die in co-creatie met medewerkers wordt ontwikkeld. In een design sprint werken een kernteam van Laurens en IN10 in 5 dagen van concept tot werkend en getest prototype, bijvoorbeeld voor het interactieve videoplatform LaurensTube.

    Screenshot van een virtuele meeting
    Collage van allerlei toekomstbeelden

    Future Scoping Laurens

    Het huidige model voor thuiszorg is niet langer houdbaar. Vraag en aanbod sluiten niet meer goed op elkaar aan en er komt een grote rol voor E-health en E-wellness technologie. Dit vraagt om innovatie van de zorg zelf en een andere rol van de zorgprofessional. In een future scoping sprint verkennen we het speelveld in 2030. Hierbij formuleren we een visie voor de gewenste toekomst én zetten we een roadmap op vanuit de gekozen transformatiethema’s.

    1500 toekomstmakers

    De toekomst van thuiszorg wordt zowel in de boardroom als op de werkvloer gevormd. In meningmeters en innovatiesprints ontwikkelen we concrete concepten voor een toekomstbestendige thuiszorg met medewerkers uit alle functies en leeftijden.

    Een vrouw geeft een medicijnbakje aan een oudere meneer

    Employer branding

    Binnen de internal branding, externe campagne en ‘werken bij-website’ staan 4 pijlers uit de werkgeversbelofte centraal. Deze pijlers zijn: flexibel werken, innoveren, meedenken en ontwikkelen. Dit zijn dé triggers voor zorgprofessionals wat tevens de invulling voor Laurens zorg onderscheidend maakt.

    Drie voorbeelden van een poster voor Laurens

    Jij beter, wij beter

    “Hoe beter jij je kunt ontwikkelen en je eigen werk kunt vormgeven, des te beter we met elkaar voor onze cliënten kunnen zorgen.”

    Filter

    Met een Instagram filter worden medewerkers geactiveerd om zelf binnen hun eigen netwerk op zoek te gaan naar hun nieuwe collega.

    Ready to change things?

    Marlies de Gooijer

    Ook innovatie van zorg versnellen? Neem contact op met Marlies de Gooijer

    Marlies de Gooijer's Linkedin