Innovation by Design

Vandaag geven we vorm aan morgen, met een gedeeld toekomstbeeld en concrete oplossingen op de weg ernaartoe.

Mensen buigen zich over een tafel. Ze hebben post-its in hun haden.

We leven in een waanzinnig mooie én uitdagende tijd. Bijna al onze opdrachtgevers staan voor een transitie en moeten keuzes maken. We werken in co-creatie aan een gedeelde toekomstvisie, strategie en roadmaps. Door middel van service design werken we samen aan digitale innovatie en nieuwe businessmodellen.

Toekomstvisie

We zien dat de uitdagingen bij onze opdrachtgevers steeds vaker complex zijn en onze klanten zoeken naar nieuwe manieren om onderscheidend en toekomstbestendig te zijn. AI, vergrijzing, biometrics, polarisatie, duurzaamheid… zomaar wat thema’s die een kans of bedreiging kunnen vormen voor de toekomst van jouw organisatie en business model.

Met onze design thinking methode Future Scoping helpen we je in korte tijd bij het definiëren van een inspirerende en gedragen visie op de toekomst.

Strategie

Wanneer de richting bepaald is, is de volgende vraag: waar gaan we concreet mee aan de slag? In welke volgorde? En in welk tempo? We vormen een roadmap op 3 horizons: optimaliseren, innoveren en transformeren. En bepalen vooral: waarmee brengen we een verandering in beweging. Wat is de eerste stap met concrete impact in de goede richting?

De stages van een design sprint

Innoveren

Over innovatie kun je ingewikkeld doen. Maar verandering ontstaat vooral door dingen te doen, en snel tot concrete oplossingen te komen. Met design sprints gaan we aan de slag met concepten en prototypes voor nieuwe services, platforms en proposities. Het resultaat is altijd zo tastbaar mogelijk, ontstaan in co-creatie met medewerkers en gevalideerd met eindgebruikers.

oude handen van een mevrouw en een telefoon op tafel
In werksessies vragen we medewerkers te antwoorden op een Hoe kunnen we?-vraag. Die prikkelende en uitdagende vraag daagt uit om creatief en buiten de comfortzone te denken.
Karin VinkProgrammamanager toekomstvisie Thebe
Iemand tekens kleine tekeningen, strategie

Service blueprint

We ontwikkelen niet alleen oplossingen voor eindgebruikers, maar helpen jouw organisatie echt te transformeren, door innovaties te laten landen in de organisatie. De gewenste klantreis is het vertrekpunt; in co-creatie werken we aan concepten en service blueprints, waarin we uitwerken wat er nodig is om de beste klantervaringen te realiseren. Human centered design dus, vanuit een heldere strategie.

Prototype

Een resultaat van een design sprint is altijd een gevalideerd prototype. Dit kan bijvoorbeeld een klikmodel van een digitaal product of service zijn.

Ready to change things?

Een nieuwe samenwerking starten? Neem contact op met Geoffrey Jansen.

Geoffrey Jansen's Linkedin