Van beleid naar concrete impact
Samen ontwerpen we de digitale dienstverlening van morgen! Vanuit een gedeeld belang, inclusief en toekomstbestendig.
De wereld van burgers digitaliseert snel en de rol van publieke organisaties verschuift nog meer naar dienstverlener. Wij ontwerpen mensgerichte, effectieve oplossingen voor complexe vraagstukken.
Design thinking voor digitale services
Publieke organisaties staan voor uitdagingen bij het omzetten van beleid naar praktijk, vaak is er een kloof tussen de intentie van het beleid en zichtbare resultaten voor mensen. En juist daar zit de crux: bij mensen. Door middel van service design zetten we klantreizen centraal in de slag naar de praktijk. Van strategie en concept tot implementatie.
Service blueprints voor implementatie van de ideale klantreis
We ontwikkelen in co-creatie concepten voor nieuwe websites en dienstverlening, waarbij we de gewenste ervaringen voor burgers op klantreizen mappen. Om van daaruit de randvoorwaarden voor de realisatie in kaart te brengen. Dit werken we uit tot een service blueprint voor de touchpoints aan de voorkant en de benodigde techniek, trainingen en communicatie aan de ‘achterkant’ van de klantervaring. Zo bedenken we oplossingen voor burgers die binnen de organisatie goed uitvoerbaar zijn en die vanuit een multidisciplinair team zijn ontworpen.
Toegankelijk én aantrekkelijk
In designsprints ontwerpen we de webportals, websites en apps die we toetsen met de eindgebruikers. Het resultaat: digitale ervaringen die zowel zeer toegankelijk als aantrekkelijk zijn en daarmee mensen echt helpen en activeren.
Onze public service cases
Rotterdampas
Stadspas als plezierexpert
Rijksoverheid: Waarzitwatin
Dé plek voor informatie over consumentenproducten
Gemeente Amsterdam: Schoolwijzer
Een inclusief platform voor gelijke kansen voor kinderen