Digitale strategie met expertfocus

  • B2B services
  • Digital experiences

Uitdaging

De 6.000 professionals van Royal HaskoningDHV werken in meer dan 140 landen aan duurzame oplossingen voor de toekomst. Ze combineren hun kennis als ingenieurs, ontwerpers en adviseurs met software en technologie. Een succesvolle formule waarbij de professionals zelf de grootste ambassadeurs zijn. Hoe zorg je ervoor dat de inzichten van deze professionals en hun succesvolle projecten ook via digitale kanalen nieuwe klanten en talenten aantrekken?

Resultaat

Samen met TwentySeven, onze sitecore partner binnen Handpicked, ontwikkelden we een nieuwe digitale strategie waarbij de expertise van de mensen bij Royal HaskoningDHV centraal staat. De nieuwe corporate website is het hart in de volledig vernieuwde klantbenadering; via LinkedIn en het platform wordt het eerste contact gelegd via de inhoud en de gedeelde duurzame ambities van potentiële opdrachtgevers. Het resultaat is een drastisch verbeterde performance terwijl de nieuwe merkbeleving op ieder touchpoint consistent is en perfect aansluit op het employer brand. 

 

Wat we hebben gedaan

Brand design, interaction design

Impact

59%
daling van de kosten per lead
4 MLN
extra omzet in eerste periode

Van optimalisatie naar compleet nieuwe gebruikerservaring

De aanleiding voor een vernieuwd platform was de noodzaak tot een betere digitale performance. Na het onderzoeken van de mogelijkheden, bleek het optimaliseren van het bestaande platform niet voldoende. De keuze werd gemaakt om te ontwikkelen op de nieuwste versie van Sitecore. Dit moment hebben we aangegrepen om in te zoomen op customer journeys en de inzichten te verwerken in de UX van het nieuwe platform.

Consistente merkbeleving

Na analyse van de customer journeys is er sterk ingezet op het verbeteren van de filtering en zoekfuncties op het platform en het optimaliseren van de flow. Daarbij is er gekeken naar de SEO en het aanbieden van relevante content. Om dit te kunnen realiseren is een design systeem ontwikkeld met een enorme flexibiliteit, waarbij alle pagina’s zijn opgebouwd uit herbruikbare componenten. Deze componenten zorgen samen met de kracht van het CMS voor een consistente merkbeleving door het gehele platform.

Sitecore 10 Managed Cloud

De nieuwe technische inrichting is gebaseerd op een headless setup. Dat betekent dat het CMS een op zichzelf staande entiteit is in het technische ecosysteem. Hierdoor is het contentteam van de klant minder afhankelijk van IT om aanpassingen te doen. Ook is het makkelijker om een multichannel strategie te implementeren omdat de content in het CMS naar verschillende kanalen en devices gestuurd kan worden. Deze sterke focus op gepersonaliseerde marketing zorgt voor een betere buyer journey.

Geautomatiseerde social selling

De gezamenlijke aanpak van TwentySeven en Norday richt zich op het matchen van cases met de specialisten en de leads binnen specifieke sectoren. Door een connectie met het CRM (dynamics 365) worden persona’s opgebouwd om gepersonaliseerde content in de customer journey aan te bieden. Via het platform wordt de specifieke interesse van een marketing lead geïdentificeerd (MQL) en gekoppeld aan een profiel van een specialist. De MQL wordt vervolgens via LinkedIn Sales Navigator benaderd met relevante content. Hierdoor wordt de bezoekerservaring verlengd tot buiten het platform.

Website submerk Twinn

Systematiek én speelruimte

We hebben een flexibel component-based systeem ontwikkeld waarmee je met het aanpassen van kleuren en content gemakkelijk een submerk kunt creëren onder de vlag van Royal HaskoningDHV. Twinn is zo’n submerk en richt zich op digitale producten en oplossingen die de services van Royal HaskoningDHV verrijken, zoals simulatiesoftware voor digital twins en realtime monitoring.

Ready to change things?

Rolf Coppens

Ook je groei versnellen met een sterk merk? Neem contact op met Rolf Coppens

Rolf Coppens's Linkedin